Procedura przyjmowania pracy CZP podczas pandemii
ZASADY OGÓLNE PRZJMOWANIA PACJENTÓW W OKRESIE EPIDEMII:
- Metoda przyjmowania w formie tele-porad jest w okresie epidemii nadal najbardziej
bezpieczną formą udzielania świadczeń ambulatoryjnych - O przyjmowaniu pacjentów w bezpośrednim kontakcie w ośrodku zarówno co do zasady jak i
co do szczegółowych decyzji dotyczących pojedynczego pacjenta decyduje ostatecznie osoba
przyjmująca, kierując się bilansem korzyści dla pacjenta vs niebezpieczeństwo transmisji
wirusa. O swojej decyzji, jeżeli jest ona inna niż przyjęta procedura, powiadamia kierownika
poradni i rejestrację, która musi powiadomić pacjenta. - Rekomendujemy mieszane, elastyczne podejście tj. część pacjentów którzy bezwzględnie tego
wymagają przyjmujemy w ośrodku, część nadal w formie tele-porad. - Rekomendujemy dla osób które przyjmują więcej niż 1 raz w tygodniu aby wyznaczyły stały
dzień lub dni tygodnia kiedy pracują w ośrodku (wówczas można rejestrować pacjentów na
wizyty w ośrodku i teleporady – najlepiej naprzemiennie) i stały dzień lub dni gdy przyjmują
zdalnie (wówczas rejestrujemy oczywiście tylko na teleporady).
ZASADY KWALIFIKACJI PACJENTÓW DO WIZYT W OKRESIE EPIDEMII DLA ZESPOŁU REJESTRACJI
Poniższe wytyczne otrzyma infolinia/rejestracja i wg. tych kryteriów będzie rejestrowała pacjentów.
Zawsze ostatecznie decyduje osoba przyjmująca i jeżeli zdecyduje inaczej niż w poniższych zaleceniach
o swojej decyzji skutecznie powiadamia rejestrację a ta powiadamia pacjenta.
TELE-WIZYTY
- Osoby które preferują taki sposób odbycia wizyty
- Osoby z dodatnim wywiadem epidemiologicznym zawsze i wszystkie
- Kontynuacja leczenia u osób w wieku powyżej 65 lat
- Kontynuacja leczenia u osób z wielochorobowością: min. 2 choroby współistniejące z poniższej
listy: nadciśnienie tętnicze, otyłość, niewydolność krążenia, niewydolność oddechowa,
choroby obniżające odporność, choroba wieńcowa, cukrzyca - Kontynuacja leczenia u lekarza (przedłużenie recept)
- Jeśli lekarz lub psycholog tak zleci
WIZYTY W OŚRODKU (tradycyjnie w gabinecie)
- Osoby do diagnostyki: 1 do 3 początkowe wizyty u nowego pacjenta (potem może być
przeniesiony do tele-porad). nowy pacjent: nie był w ośrodku w ostatnim roku (12 miesięcy
wstecz) - Kwalifikacja do psychoterapii i psychoterapia
- Diagnostyka psychologiczna (testy, rozmowa diagnostyczna)
- Jeśli lekarz lub psycholog tak zleci
POSTĘPOWANIE RECEPCJI W PRZYPADKU WIZYTY PACJENTA OSOBISTEJ W CZP.
Specyfiką Centrum Zdrowia Psychicznego jest fakt, że część pacjentów charakteryzuje się deficytem kompetencji społecznych w zakresie funkcjonowania w okresie epidemii. W związku z tym pracownicy recepcji zostali wyznaczeni do pełnienia funkcji terapeutów środowiskowych.
Do ich obowiązków należy:
- weryfikacja posiadania, w razie braku – wydanie maseczki służącej do zasłonięcia nosa i ust,
- przeprowadzenie wywiadu epidemicznego,
- badanie temperatury ciała,
- poinformowanie pacjenta o zasadach bezpieczeństwa epidemicznego,
- przeprowadzanie rozmowy edukacyjnej na temat zapobiegania infekcji covid-19,
- przeprowadzanie treningu higienicznego (mycie rąk, zasady używania środków ochrony osobistej)
- informacja o możliwościach diagnostycznych i terapeutycznych dostępnych w ośrodku.
W związku z przeprowadzoną procedurą pracownik recepcji wydaje rekomendację do:
- wizyty w ośrodku
- wizyty w ośrodku za zgodą lekarza
- teleporady